poniedziałek, 28 lipca 2014

Gulasz z indyka i cukinii



Moje dzieciaki uwielbiają takie dania obiadowe i bardzo mnie to cieszy, bo po pierwsze wcinają zielone witaminy oraz wspaniałe mięsko z indyka (moje ulubione), a po drugie to pożywny posiłek z leciutką kaszą, to jak dla mnie idealny, banalnie szybki i prosty, a przy tym całkiem zdrowy obiad.
Zapraszam Was zatem dziś na indyka, cukinię i kaszę kuskus :)

Składniki:
60 dag piersi z indyka,
80 dag cukinii (3 średnie cukinie),
3 średnie cebule,
2 marchewki,
2 białe papryki lub 1 czerwona,
2 szklanki wody lub bulionu,
sól, pieprz,
kasza kuskus,
4 łyżki oliwy,

Cebulę kroimy w pół plasterki i smażymy na oliwie na rumiano. Następnie dodajemy indyka, solimy i także smażymy na rumiano. Następnie zalewamy całość szklanką wody i dusimy na wolnym ogniu przez 30 minut. Po tym czasie dodajemy pokrojoną w średnią kostkę cukinię, marchewkę pokrojoną w cieniutkie plasterki (ja robię to obierkiem do ziemniaków) oraz paprykę pokrojoną w średnią kostkę. Zalewamy szklanką wody, solimy, dodajemy pieprz i dusimy przez 20 minut od czasu do czasu mieszając. Warzywa nie powinny się rozgotować. Kaszę kuskus przygotować wg instrukcji na opakowaniu.


5 komentarzy:

  1. Świetny pomysł z kaszą kuskus :) Pysznie się zapowiada :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. ja bym wcinała, ale moje dzieciaki chyba nie bardzo... Niestety...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale smacznie wygląda:) Lubię bardzo takie dania:)
    pozdrawiam Asiu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wypróbowałam. Pyszne delikatne danie. Pelecam również z brązowym ryżem. ;)

    OdpowiedzUsuń