wtorek, 19 sierpnia 2014

Ciasto ze śliwkami



W sezonie śliwkowym zawsze sięgam po ten przepis. Dostałam go kiedyś od teściowej i kiedy go wypróbowałam, okazał się hitem nie do pobicia :) Bywały sezony, że piekłam go trzy razy w tygodniu :) Znika po prostu błyskawicznie... Syn, tu dodam, że niejadek, który na wszystkie ciasta z owocami ma długie zęby, zjada naraz jeden cały rządek :) o innych rekordach nie będę się rozpisywać... spróbujcie sami :)

Składniki:
3 szklanki mąki pszennej (typ 550),
200 g masła,
1 szklanka cukru,
3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia,
3 łyżki kwaśnej śmietany 18%,
3 żółtka,
1 cukier waniliowy.

Dodatkowo:
60 dag śliwek węgierek,
Śliwki umyć i pokroić na pół.
Cukier puder do posypania.

Mąkę należy przesiać, dodać pokrojone w kostkę masło oraz pozostałe składniki. Wszytko dokładnie zagnieść. Podzielić ciasto na dwie równe części. Obie części rozwałkowywać delikatnie posypując mąką. Wyłożyć na blachę pierwszy blat ciasta. Wcześniej wysmarowaną masłem blaszkę (30 cm x 20 cm) należy posypać bułką tartą. Na to układamy śliwki skórką do dołu i przykrywamy drugim blatem ciasta. Ciasto delikatnie nakłuwamy widelcem. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego na 180°C na 40-50 minut.




10 komentarzy:

  1. Nie przepadam za śliwkami, ale ciasto do mnie przemawia :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno wypróbuję ten przepis kochana... ciasto wygląda bardzo smakowicie...
    Ściskam serdecznie i śle słoneczne pozdrowienia Asiu

    OdpowiedzUsuń
  3. Ślicznie masz na blogu! Logo się udało, idealnie pasuje:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. A jakie kolory ma ładne!: ))

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam śliwki, to coś dla mnie! Podkradam przepis!
    Prędko dołączam do grona obserwatorów:))

    Pozdrawiam
    elenagotuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda przepysznie :) Chętnie bym zjadła!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne ciasto, tylko ta szklanka cukru to za dużo bo wyszło słodkie.
    Nie wiem czy ta temperatura nie za wysoka bo u mnie spód się troszkę wysuszył.
    A tak ogólnie to rewelacja, no i bardzo szybko się je robi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze piekę w temperaturze 180 C w przepisie podał 40-50 minut, ale każdy piekarni jest inny i trzeba dostosować :)

      Usuń

  8. o ciasto bardzo smakowicie się prezentuje, a ze śliwkami, to już prawdziwy hit - pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. ciasto super ja zrobilam z brzoskwiniami polecam pyszne.

    OdpowiedzUsuń