piątek, 9 października 2015

Mus z pieczonej dyni


W sezonie jesiennym nie może zabraknąć w mojej kuchni tego wspaniałego warzywa. 
Dynia i jej zastosowanie jest ogromne :) 
Dlatego w tym roku postanowiłam zrobić jej większe zapasy. Wam również gorąco polecam.
Taki mus świetnie komponuje się w chlebie, słodkich wypiekach, 
również niesamowity jest dżem z dyni :)
No i dużą zaletą tego musu jest fakt że jest dziecinnie prosty do przygotowania.
 

Jedynym składnikiem musu jest dynia Hokkaido, ważne właśnie żeby użyć tego rodzaju dyni. Ma ona mega pomarańczowy miąższ i nie jest wodnista, i przed pieczeniem nie trzeba jej obierać. 
Wiec należy taką dynie przekroić na pół wydrążyć środek usuwając pestki. Następnie pokroić w plastry (moje były niezbyt grube, dzięki temu dynia szybciej się upiekła).  Przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i wstawić do nagrzanego piekarnika na 180 C i piec ok 25 minut lub do czasu kiedy z łatwością wbijemy widelec w dynię. Następnie wyjmujemy i studzimy. 
Pozbywamy się skórki i całość miksujemy blenderem.
No teraz mamy dwa sposoby na przechowywanie dyni. Można ja poporcjować w 250 g porcje i zamrozić albo przełożyć do słoiczków i pasteryzować przez 3 dni po 25 minut. 
Ja jestem leniwa i po prostu mrożę :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz