środa, 19 lutego 2014

Chleb z cebulką i oliwkami

Przepis na ten chlebek dostałam od mamy, ona zaś od swojej koleżanki... i tak mi się spodobał, że też musiałam go wypróbować. Oczywiście musiałam go nieco zmodyfikować i po kilku próbach tak dopasowałam składniki, że chlebek jest po prostu pyszny :)

Składniki:
550 g mąki chlebowej (typ 650),
2 dag drożdży,
1 łyżeczka soli,
1 łyżeczka cukru,
1 1/4 szklanka ciepłej wody, ale nie gorącej,
2 cebule,
4 łyżki oliwy z oliwek,
10-15 czarnych oliwek,

Cebulę kroimy kosteczkę i przesmażamy na oliwie, pod koniec dodajemy drobno pokrojone oliwki i jeszcze chwilę smażymy. Odstawiamy do ostygnięcia. Do miski przesiewamy mąkę, dodajemy sól, cukier, drożdże i wodę. Krótko wyrabiamy, następnie dodajemy przestudzoną cebulę z oliwkami i wyrabiamy przez 10 minut. Następnie odkładamy ciasto do wyrośnięcia  na ok. 1 godzinę. Ciasto powinno podwoić swoją objętość. Po tym czasie krótko wyrabiamy, formujemy wałek i przekładamy ciasto do foremki o wymiarach 30 cm x 12 cm. Przykrywamy ręczniczkiem do ponownego wyrośnięcia na ok. 30 minut. Na końcu smarujemy ciasto chlebowe wodą.
Pieczemy przez 50 minut na początku w temp. 200°C przez 30 minut, a po tym czasie zmniejszamy temp. do 190°C i pieczemy jeszcze przez 20 minut. Ja piekę ten chlebek bez termoobiegu.
Po upieczeniu wyjmujemy od razu z pieca i studzimy na kratce.


3 komentarze:

  1. Taki chlebek - zdecydowanie najzdrowszy :) Dziękuję za przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i serdecznie zapraszam:)na probowanie inch przepisów.

      Usuń