poniedziałek, 24 lutego 2014

Oponki drożdżowe vel American doughnuts :)




Wielkimi krokami zbliża się "Tłusty Czwartek", dlatego moja propozycja to oponki drożdżowe. Czas ich przygotowania nieco jest dłuższy od zwykłych robionych na proszku do pieczenia, ale za to te w smaku przypominają amerykańskie doughnutsy. Uwielbiam właśnie takie..., zjadałam jeszcze cieple :) Bazowałam na przepisie ze strony "kotlet tv".


Składniki:
380 g mąki pszennej (ja użyłam typ 550),
7 g drożdży,
180 ml mleka (ciepłego mleka),
53 g cukru,
3 łyżki masła,
1 jajko,


Polewa:
1/2 tabliczki czekolady białej,
3 kostki gorzkiej czekolady,

Wszystkie składniki wsypać do miski i połączyć ze sobą, następnie wyrabiać ok. 5 minut. Ciasto odłożyć do wyrośnięcia na ok. 1,5 godziny - powinno podwoić swoją objętość, a żeby  nie wyschło najlepiej przykryć miskę folią spożywczą robiąc kilka dziurek i na to położyć ściereczkę. Po tym czasie ciasto delikatnie przerobić, rozwałkować na grubość ok. 0,5-1 cm i wycinać kółeczka, najpierw większą szklanką, później mniejszą. Odstawić na 30 minut do wyrośnięcia. Smażyć na rozgrzanym oleju w temp. 180°C.  Ja smażę na kuchni indukcyjnej na mocy 7. Piekę na rumiano i upieczone odkładam na ręcznik papierowy do odsączenia nadmiaru tłuszczu.

Czekolady rozpuszczamy w kąpieli wodnej i zanurzamy nasze oponki. Połowę jednak zrobiłam klasycznie z cukrem pudrem.













                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

                  

4 komentarze:

  1. pysznie wyglądają, też mam w planach zrobić takie w tym tygodniu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe i jakie puszyste , ja tez zabieram się do roboty ;) , ale mam ochotę na chruścik i pączki z konfitura różaną :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają wspaniale :) Zjadłabym kilka jeszcze przed czwartkiem :D

    OdpowiedzUsuń
  4. pysznie wyglądają :) dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń