poniedziałek, 8 grudnia 2014

Śledź po cygańsku


Śledź po cygańsku, śledziki w śmietanie, w oleju, smażone…, sposobów podania jest tak wiele, że nie wiadomo na jakie się skusić. Ja preferuję w sosie pomidorowym :) Chociaż jestem jedynym amatorem śledzików w mojej rodzinie i niestety cała rodzinka patrzy na nie krzywo, to na świątecznym stole nie może ich zabraknąć. Te w słodkiej zalewie z rodzynkami wyjątkowo smakują nawet wybrednemu podniebieniu mojego męża.

Składniki:
60 dag filetów śledziowych solonych
35 dag cebuli
1,5 szklanki oleju
4 łyżeczki cukru
4 łyżeczki koncentratu pomidorowego
50 g rodzynek

Śledzie należy odmoczyć, a następnie pokroić w kostkę 2x2 cm. Do rondla wlać olej, dodać pokrojoną w większą kostkę cebulę, podgrzewać na średniej mocy palnika, a gdy cebula zacznie się gotować, dodać pozostałe składniki i zmniejszyć moc palika. Gotować ok. 15-20 minut, od czasu do czasu mieszając, aż cebula zmięknie. Następnie przestudzić, zalać sosem śledzie i wymieszać. Schłodzić w lodówce najlepiej przez całą noc.

zBLOGowani.pl

4 komentarze:

  1. moje ulubione śledzie z rodzynkami <3

    www.sagneska.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis mi się spodobał. Może zrobię na święta:)
    cieplutko ściskam Asiu

    OdpowiedzUsuń
  3. Serdecznie zachęcamy do dodania przepisu do akcji „Potrawy świąteczne” na zBLOGowanych. Gromadzimy tam wszystkie najciekawsze świąteczne potrawy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne śledziki :) U mnie też na wigilię obowiązkowo są robione!! Jako dziecko nie cierpiałam śledzi a teraz uwielbiam :D

    OdpowiedzUsuń